Hulp-Comet 3-Wheel 2016

We schrijven 8 maart 2016. DE dag waar het Motor- en Trike rijden definitief stopte voor mij. Om gezondheidsredenen uiteindelijk de knop moeten omzetten en de keuze gemaakt om afscheid te nemen van het rijden op twee wielen. Verstand, Emotie en gevoel liggen nog regelmatig met elkaar overhoop. Uiteindelijk heeft het verstand gezegevierd boven gevoel en emoties hoewel deze dagelijks voelbaar is. Het rijden was al veel langer over, maar de hoop op beter bleef bestaan zodat de uiteindelijke verkoop pas veel later heeft plaatsgevonden.

 

 

      

      

Een lastige, moeilijke en zware keuze. Mike & Motor waren onlosmakelijk jaren aan elkaar verbonden. Kom ik nu in mijn garage dan tref ik daar een lege plaats. Door mijn  gezondheid en medicijn gebruik was het gewoonweg niet meer verantwoord. Een wandelstok was al maanden mijn grote steun en toeverlaat. Nu ondersteund door een scootmobiel. Eindelijk ben ik weer in staat om samen met mijn vrouw de honden uit te laten, zelfstandig een boodschap te gaan doen zonder van een ander afhankelijk te zijn.
En dat mag ik als een ZEGEN ervaren.

“Mijn” (ons) huis begon in gedachten op mijn persoonlijke gevangenis te lijken. Nu kan ik gaan en staan wanneer ik wil als mijn lijf dit toelaat. Gezien de hele situatie ben ik blij en dankbaar met deze oplossing. We gaan niet ver weg, het is net genoeg om het huis.

      

      

De scootmobiel heb ik aangeschaft via: GOEDMOBIEL Ede. Een perfecte service en een bedrijf waar volop wordt meegedacht naar een passende oplossing op maat. Door mijn postuur en gewicht is de keuze gemaakt voor een zogeheten COMET 3-wheel. Een complete scootmobiel waar ik goed in en op zit, voldoende beenruimte heb en door de meeverende zadelpen nagenoeg geen last heb van de korte klappen tijdens het rijden.

Om de scootmobiel te kunnen vervoeren heb ik een FIAT DOBLO CARGO Multijet 1.6 Diesel Automaat weten te vinden in Belgie via: Geert Faes Ik ben samen met Paul Salders  de auto gaan ophalen in België.

Helaas was de verkopende partij niet helemaal eerlijk in het opmaken van de advertentietekst bij diverse websites en de teleurstelling was dan ook enorm groot te noemen toen ik er achter kwam, na de aankoop, dat er verschillende voor ons zeer essentiële zaken niet aanwezig waren die wel werden genoemd in de verschillende advertenties. Ik voelde mij hierdoor erg genomen.

De heer Geert Faes heb ik gelaten voor wat het is. Dit is zijn manier van zaken en/of handel doen en voor zijn eigen verantwoording. Erg jammer dat het zo moest gaan want ik heb er aardig pijn in mijn buik van. Ik vraag geen onredelijke zaken naar mijn mening en ben eerlijk naar de beste man toe geweest. Noodgedwongen heb ik deze stappen moeten ondernemen met als uiteindelijk resultaat dat ik met medewerking van Fiat Nederland twee electrische spiegels heb inclusief de benodigde aansluitingen. Deze mogen er door mijzelf op worden gemonteerd waar ik erg blij mee ben. Ik ben benaderd door Geert Dokter van Auto Palace Zwolle die zijn uiterste best gaat doen om aan de juiste verbindingsstekkers te komen. Eerdere contacten zijn ronduit prettig te noemen en de service was optimaal. Ik heb hier dus vertrouwen in.

Naast al deze spanningen en inspanningen, zijn er ook andere zaken te melden. De oprijplaat om de scootmobiel in de auto te rijden heb ik via Rudy Veltmaat van Veltmaat Handel voor een schitterende prijs weten te bemachtigen. Deze platen waren iets te groot, maar dat is weer vakkundig opgelost door Harm Kramer van bedrijf:  Rock-IS te Urk.  Doordat er een gasveer is gemonteerd kan door een lichte inspanning de oprij plaat zowel naar beneden als omhoog worden gebracht. En zoals gewend van Harm Kramer als hij iets maakt is het ook meteen “hufterproof”. Harm bedankt voor je snelle service en de montage.  Ik ben hier erg gelukkig mee.

      

      

Via  Tiems & Nijboer Emmeloord heb ik een sleutel bijbesteld en in laten lezen. Tiems is een “oude bekende” van mij, want hij heeft in 2003 meegewerkt aan het mooi opgezette project  Rolstoelbus voor Danny van Boven. Een hartverwarmend project waar een hele dorpsgemeenschap is opgestaan om deze jongen te helpen. Van Kees de werkplaatschef,
kreeg ik het advies om de lagers van de veerschotels voorzijde te vervangen, hetgeen nog moet gebeuren, naast het vervangen van de remschijven voorzijde, die zijn ingevreten. Dit advies kreeg ik van de monteur van de RDW.

      

Omdat er geen kilometer teller op deze scootmobiel aanwezig is en ik toch graag zou willen bijhouden hoeveel kilometer ik in totaal heb of ga rijden ben ik zoekende via het welbekende internet terecht gekomen bij Nedsoft. Via dit bedrijf is er een kastje en software geleverd tegen een sterk gereduceerde prijs om deze registratie bij te kunnen houden. Betaalbaar en zeker aan te raden voor de scootmobielrijders onder ons. Klik hier.  Al rijdend en gebruik makend van de scootmobiel liep ik helaas tegen een lekke band aan. Een vervelend iets en het gebeurd vooral op plaatsen en tijden dat je het net niet kunt gebruiken. Uiteindelijk op zeer adequate wijze geholpen door Max Vitaal – Emmeloord die de scootmobiel heeft opgehaald en er meteen voor heeft gezorgd dat de band werd vervangen.

 

Om nu niet weer tegen deze uitdaging aan te lopen. ben ik gaan zoeken op internet en kwam zo Tyreseal Company – Mierlo tegen die een pracht van een product op de markt heeft gebracht tegen lekke banden onder de naam: OKO PUNCTURE FREE OFF ROAD IN FLESSEN 1.250ML. Klik op LINK of AFBEELDING.
Hoe dit werkt? klik HIER.

Hoe het nu verder gaat? Wij, Inge & ikzelf zijn erg blij en dankbaar met deze genomen stappen. Ik ben inmiddels al wel benaderd door Fiat Nederland dat zij met mijn verzoek aan het werk zijn gegaan. En,… jawel ik heb alle benodigde informatie en papieren binnengekregen. Heel veel dank voor deze mooie service.

      

   

<p>Inmiddels hebben we er al weer heel wat kilometers op zitten. Inmiddels zelfs een trekhaak gebouwd achter de scoot zodat we wat meer bagage en/of boodschappen kunnen meenemen in een uitneembare bolderkar. Makkelijk, ook op vakantie. Klik HIER.

Helaas kun je ook wel eens pech hebben net als ieder ander. Mijn pech was dat ik vanaf Marknesse naar Emmeloord was gereden en via Emmeloord door de polder richting
Luttelgeest wilde gaan waar mijn maat Paul Salders. Prompt halverwege, bere koud, gure wind in de middle of nowhere een lekke band. Gelukkig had ik een scoothulp verzekering bij de ANWB afgesloten en deze waren er dan ook binnen een 40 minuten.

      

Vriendelijke man, adequate hulp en ik had gelukkig een reserve binnenband onder de kap van mijn stoel liggen anders had het nog veel langer geduurd. Absoluut een aanrader als je scootmobiel rijd zorg dan dat je in ieder geval een reserve binnenband bij je hebt.

   

Uiteindelijk heb ik deze scootmobiel verkocht en ben overgegaan op de Solo 3 wat voor mij gewoon een Mercedes onder de scootmobielen is en die ook normaal meegenomen kan worden in de auto.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik je graag en zal zien of ik je een antwoord kan geven.

Bedankt voor je belangstelling en met een hartelijke groet

Mike.



 

Quote: “The greatest foolishness is sacrificing your health for any other happiness.